Romanii sunt o natie de spagari?

         Nu mai sunt un copil de ceva timp si vad foarte bine tot ce se intampla in jurul meu. Ma nelinisteste si ma deprima starea deplorabila in care traim. Imi zdruncina serios increderea in ziua de maine si-n siguranta mea, ca om ce vreau sa ma dezvolt. De ce? Cum sa nu se intample asa, cand in orice mediu social m-as uita, este imposibil sa nu vad tentaculele coruptiei?! Oriunde ma uit in jur, vad oameni care si-au calcat in picioare demnitatea si spiritul uman, oameni care-si manjesc mainile, periclitand alte vieti nevinovate, pentru sume de bani mai mari, sau mai mici. Sunt de-a dreptul descurajata.Acest fenomen imi afecteaza dreptul la o viata normala, dreptul de a visa, de a spera. Ma afecteaza tocmai pentru  ca sunt constienta ca nu peste mult timp  va trebui sa o iau si eu pe acelasi curs al vietii acesteia.(Ma indoiesc ca sunt oameni printre noi care nu au dat macar o data-n viata “ceva” pentru a obtine un favor).
         Ma doare sa vad ca acest popor se ingroapa in nesimtire, in ignoranta si in coruptie. Ma doare pentru ca ma gandesc cu tristete ca mai am un singur an de liceu, apoi va trebui sa dau strasnic din coate ca sa supravietuiesc intr-o lume birocratica si roasa de neajunsuri.Ma intreb uneori, ce rost are sa ascult sfaturile alor mei cand imi spun sa invat, daca tot stiu ca din spate, poate veni oricand unul cu bani sa-mi ia locul? Ma intreb cati din cetatenii acestei tari, oamenii cu studii superioare, nu omul de rand, ma intreb cati dintre acestia au luat diplomele pe merit? Nu ar fi ciudat sa ne trezim cu “oameni de elita” scosi din buzunar? Acestia sa ne fie sefi si oameni pe care sa-i luam drept exemplu de urmat? Cum imi cereti sa fiu un om bun, cand vad in jurul meu, cu proprii-mi ochi, cum procurori, ministri, medici, profesori, politisti-sunt corupti si traiesc ca plosnitele din mica danie sau din marele furt acoperit?
        
       Ce se promoveaza in Romania??Care sunt valorile morale ale unei natiuni? Oare nimeni  nu se gandeste ca promovand (direct sau nu) fenomenul coruptiei, noi, ca popor, devenim vulnerabili in fata altora? Nimeni nu se gandeste sa stopeze fenomenul care poate sa afecteze securitatea nationala si pe cea a individului? Stiu canu numai noi-romanii  suntem corupti, dar la noi parca totul arata ca o plaga din care viermii se alimenteaza si se inmultesc.Si nu-mi spuneti ca nu suntem un popor de spagari, pentru ca va contrazic. Acum vreo 100 de ani, un investitor francez scria intr-un ziar al vremii, ca suntem un popor corupt, lovindu-se cu siguranta de aceasta problema. Asa ne-a catalogat-corupti. Rusine!! Rusine, voua, celor care ar trebui sa ne fiti exemple. Rusine, voua, celor care nu faceti nimic in aceasta privinta. Rusine, voua, celor care continuati sa va lasati educatia la cosul de gunoi murdarindu-va pentru o suma cu multe zerouri(sau nu). Rusine!!! 61355323[1]                                                                                              Bianca Ladaru
7 thoughts on “Romanii sunt o natie de spagari?

  1. Sunt tari si mai corupte pe lumea asta, sigur nou nu vrem sa ne comparam cu maimutele si alte specii urate dar in general asa suntem educati : “sa-mi iasa si mie ceva”. Totul tine de educatie si ce e mai rau e ca nu avem modele demne de urmat, ce vedem la tv, circul mediatic din jurul coruptilor nu are darul de a ne educa spre bine din pacate.

    Liked by 1 person

      1. Valori avem, ideea e ca un om inteligent nu se baga in cloaca lor iar acolo principiul e cam asa : intre lupi trebuie sa faci ca lupii. Multi se complac asa pana ajunge sa piarda contactul cu realitatea si instinctul de pradator sa iasa la iveala. Oricat s-ar vorbi despre egalitate intre oameni, rase si alte rahaturi de genul asta nu e adevarat, noi latinii suntem astfel structurati genetic sa fim mai slabi din fire, impusivi si colerici. Deci problema cu, coruptia nu se va rezolva niciodata 100% pentru ca asta e natura bat-o vina. 🙂

        Liked by 1 person

  2. Egalitate intre oameni nu a fost si nu o sa fie niciodata. Coruptia nu se va rezolva, o sa fie intotdeauna ceva de genul”pleaca ai ni nostri, vin ai nostri”.Cat despre valori…cum sa le promovam cand nu ne intereseaza sa aducem in fata oameni cu potential, inteligenti, puternici moral? Ar insemna sa desteptam poporul si nu asta vrem, nu?

    Liked by 1 person

  3. Se exagereaza totusi. Politicienii sunt oglinda societatii, am spus asta cuiva si era sa-mi iau o gheata in cap, stii cum e, monstrii sunt suparaciosi cum a zis si Hugo in Mizerabilii. 🙂

    Liked by 1 person

    1. Oglinda societatii? Pacat, politicienii nostri sunt niste exemple foarte proaste de urmat. Daca printre ei sunt din aceia cu demnitate, nu am auzit de ei si oricum sunt “murdari” din cauza lor, deci….

      Like

      1. Da, sunt oglinda societatii, ei sunt trimisi de noi acolo pana la urma iar ce fac ei facem si noi. E simplu de tot daca stai s-o iei logic.

        Liked by 1 person

Leave a Reply

