“Sa stii sa pierzi cu demnitate si sa castigi cu modestie”,asta este pentru mine popularitatea.

“Popularitate”, un cuvant de care am fugit mereu, o povara pe care nu vreau sa o port. Si asta pentru ca acest cuvant a devenit pentru mine echivalent cu frustrare, invidie, inferioritate, lasitate, nulitate, demnitate zero.

Am sa vorbesc despre acest subiect tocmai pentru ca mi-a dat de furca inca din clasa a VII-a. Si daca atunci, in sinea mea si fara sa recunosc vreodata in fata cuiva, imi doream sa fiu populara (nestiind de fapt ce vreau), acum am convingerea ca acel gand nu era, de fapt, decat o dorinta naiva de a creste mai repede. Nu vreau sa fiu populara! Imi place modestia si lumea asa cum o vad  in prezent, de la nivelul unde stau comod langa ceilalti, neridicata pe un piedestal imaginar de laudele mincinoase ale celor din jurul meu.

Dar, cine sunt fetele populare? Cu siguranta fiecare dintre noi avem in clasa cel putin un asemenea exemplar de fata. De obicei este fata cea mai “draguta” sau cea care are cea mai impunatoare atitudine in fata celorlalti. Fetele populare sunt in mod obisnuit bune manipulatoare si cu un talent actoricesc destul de mare. Reusesc sa conduca usor o masa de copii docili si influenteaza pana la extrem comportamentul acestora. Sunt convinsa ca, citind ce am scris pana acum, fiecare dintre voi v-ati gandit la fata/fetele populare pe care le cunoasteti si sunt sigura ca v-ati intristat putin. Am dreptate? Fiecare dintre noi am avut la un moment dat probleme cu astfel de fete, dar am stat si m-am gandit si am ajuns la concluzia ca singura le-am dat avant in dorinta lor de a ma face sa ma simt mica si neinsemnata. Mi-am dat seama, dupa multe intrebari pe care mi le-am pus, ca ele nu erau decat invidioase. Erau invidioase pe faptul ca nu trebuia sa fac eforturi deosebite pentru a vorbi cu baietii, nu trebuia sa ma imbrac intr-un fel anume pentru a ma pune in valoare, nu aveam nevoie sa fac meditatii ca sa iau note mari, nu trebuia sa fac nimic iesit din comun pentru a placea profesorilor. Ce inseamna toate acestea? Inseamna ca ele, cele despre care toti vorbeau, al caror nume era pe buzele tuturor, au fost la un moment dat eclipsate si implicit, au devenit invidioase si dornice de razbunare. Au inceput asadar sa ma vada ca pe o amenintare si au devenit nesigure pe popularitatea lor. Si brusc s-a deschis o cutie a Pandorei din care a iesit multa ura, multa dorinta de a denigra, de a face rau. Fetele populare, cele care pana mai ieri erau “visul” tuturor baietilor, cele dupa care se invarteau practic acele de ceasornic in scoala, au scazut brusc in ochii tuturor pentru ca s-au dat in spectacol cu un intreg arsenal de arme: amenintari, minciuni, intrigi, injosiri etc. Si totul din dorinta feroce de a fi pe locul intai intr-o competitie inventata. Din cauza comportamentului urat au fost coborate de pe acel piedestal imaginar de catre ceilalti.

Ma intreb de ce este nevoie sa te transformi intr-o scorpie printre oameni doar pentru a iesi in evidenta?  Sau: cu ce te ajuta daca esti lingusit /periat de ceilalti? Caracterul tau este cheia pentru a fi un invingator “frumos” si un lider bun,nu agresivitatea impunatoare. Conteaza atat de mult sa fii popular incat sa-ti calci in picioare demnitatea, injosind un om care nu ti-a facut nimic? Si pentru ce? Cu ce te alegi? Sa fii popular, in conceptia mea, inseamna sa faci ceva frumos si bun, iar prin asta sa te cunoasca ceilalti si sa te respecte. Sa fii altruist si puternic moral. Ce inseamna puternic moral? Inseamna sa recunosti cand gresesti, sa recunosti ca nu esti perfect, sa admiti ca nu le poti avea pe toate. “Sa stii sa pierzi cu demnitate si sa castigi cu modestie”,asta este pentru mine popularitatea. Iar recunoasterea nu inseamna sute de like-uri la pozele de pe Facebook sau comentarii de tipul “esti spaima liceului”, “esti numarul1”,nici salutari zgomotoase si uneori vulgare ale unor baieti cu care te intersectezi in fiecare zi pe hol. Ci faptul ca cei din jur te apreciaza pentru cine esti, fara sa faci ceva in mod deosebit ca sa le atragi atentia.

Fetelor, haideti sa dam un alt sens cuvantului “popularitate”! Haideti sa ne purtam frumos, sa ne simtim bine in pielea noastra si sa uitam ce este invidia!

aatu[1] Bianca Ladaru

Leave a Reply

