De data aceasta am ales sa vorbesc despre relatia de prietenie dintre fete… Zambiti, nu-i asa? Smile

false-friendsDe data aceasta am ales sa vorbesc despre relatia de prietenie dintre fete… Zambiti, nu-i asa?

Ei bine, iata care este parerea mea: acest fel de relatie nu mi se pare adevarata si bazata pe sentimente reale. Eu cred ca doua fete nu pot fi prietene adevarate niciodata. De ce? In primul rand din cauza invidiei care, inevitabil, apare in timp. Apoi din cauza ca, de cele mai multe ori, ele se apropie doar din interes sau atunci cand au un scop comun.

M-am confruntat in toti anii acestia de scoala cu situatii cel putin penibile, in care doua fete “se dadeau” prietene. Le vedeam pe holurile scolii, doua cate doua, frumusele si vesele si cu un chef nebun de sporovaiala. Gesticulau si vorbeau tare, nepasandu-le ca sunt auzite si, atunci cand treceai intamplator prin dreptul lor si auzeai un chiot venind dinspre ele, puteai sa fi sigur ca ai intrat in colimator si ca te barfesc. In general fetele sunt barfitoare, nu este o noutate asta…Recunosc ca, oricat am incercat in toti acesti ani, nu am reusit sa ma apropii de fete, tocmai din acest motiv: barfa. Cu baietii m-am inteles intotdeauna mult mai bine. Sunt mai chill, mai de gasca si te fac usor sa razi, nu sunt suparaciosi si, mai ales, nu ii intereseaza daca tricoul/blugii lui sunt exact la fel ca ai lui X/Y din liceu/scoala.

Cunosc doua astfel de fete “prietene”. S-au imprietenit la catarama, pentru ca stiti si voi… “cine se aseamana, se aduna” si impreuna fac cele mai neispravite glume pe seama altora. Ce le apropie pe cele doua? Dorinta bolnava de a fi primele in fata baietilor, de a fi “cele mai tari” in privinta articolelor vestimentare, de a atrage atentia cu glume nesarate etc. Si, pentru ca niciuna nu se descurca pe cont propriu, se poarta de parca ar fi SACUL si PETICUL! Se plimba, in pauze, pe holuri ca doua naluci, isi fac selfiuri prin bai, mai arunca uneori cate o ” vorba de duh” la cate un profesor pentru vreunul dintre colegi (“El cere atentie, domn’profesor, dar nu il bagati in seama!”), la ore stau cu picioarele pe banca (ca doar sunt ”politicoase”)… Uneori sunt luate prin surprindere de vreun eveniment neasteptat si nu stiu sa raspunda la unison. Atunci devin de-a dreptul penibile. Cum sa apreciezi astfel de fete? Cum sa vrei sa te imprietenesti cu ele? Nevoia lor de a atrage atentia este aproape bolnavicioasa, iar relatia dintre ele nu este o prietenie adevarata, ci una care se bazeaza pe interes. Nu stiu ce inseamna “la bine si la greu”, nu ies impreuna pentru a se descoperi si pentru a-si construi amintiri impreuna… Sunt complet diferite si le uneste lipsa unei preocuparii adecvate varstei si infantilitatea tarzie. Prietenie din interes!

Asa cum am spus la inceput, nu am prietene fete, ci doar baieti si nu multi, dar cei pe care ii am, imi dau mereu sentimentul de siguranta si de incredere, cand suntem impreuna. Stiu ca ei nu m-ar folosi pentru a-si atinge scopuri meschine, stiu ca ma asculta in orice problema (chiar daca nu sunt sigura ca ma si inteleg pana la capat :), nu ma santajeaza si imi ofera deseori intamplari ce pot deveni amintiri frumoase. Detest prieteniile de fatada, in primul rand pentru ca mi se pare denigrator sa il folosesti pe cel de langa tine, si in al doilea rand pentru ca falsitatea iti distruge orgoliul.

Voi cunoasteti astfel de fete-prietene? Se poarta la fel ca cele despre care am vorbit eu? Sunt convinsa ca nu numai eu cunosc “Saci Peticiti!” :

10 thoughts on “De data aceasta am ales sa vorbesc despre relatia de prietenie dintre fete… Zambiti, nu-i asa? Smile

      1. Nu, pentru că ne asemănăm foarte mult. O explicație ar fi, dacă astrologia este întradevăr corectă, că suntem născute la o zi și un an diferență. În al doilea rând este o prietenie liberă, fără constrângeri și fără reguli. Nu am nici prieteni nici prietene, pentru că și acest concept „prietenie” stă sub semnul îngrădirilor de tot felul. Tot ce am sunt cunoștințe cu care mă înțeleg bine, uneori. Prietenia are pentru mine un înțeles înalt, este libertatea de a fi lângă un alt suflet liber. Prietenul este acela lângă care poți să taci o zi întreagă și nici unul din noi nu se simte prost din acest motiv.

        Liked by 1 person

      2. Cunostinte am si eu, de prieteni adevarati ma plang. Am inceput de scurt timp sa adopt o noua strategie din cauza lipsei de prieteni adevarati, spun deschis orice, oricui, oricand. Vreau sa vad daca aceasta cale ma va ajuta si daca-mi va confirma faptul ca nu am nevoie neaparat de un sfetnic, mereu acelasi sfetnic, daca trebuie sau nu sa fac un secret din viata mea sau daca pot sa vorbesc cu oricine despre ea. Sunt inca in faza de proba cu multe, nu ma grabesc sa ies din probe, dar vreau sa gasesc calea spre bine.

        Liked by 1 person

      3. Nu prea îmi place să dau sfaturi dar din câte am învățat eu este bine să spui adevărul doar când se cere musai și când nu-l poți spune mai bine taci. Când spun tu este mai mult la general nu mă refer la tine. Cu lucrurile adevărat importante din viața ta este bine să fii mai zgârcită în a le povesti oricui. Experimentare plăcută. 🙂

        Liked by 1 person

Leave a Reply

