STOP BULLYING!

Am stat mult si m-am gandit daca sa abordez sau nu acest subiect si am ales sa nu tac, pentru ca stiu, sunt convinsa ca foarte multi dintre voi aveti sau ati avut probleme din aceasta cauza.
Mai in toate unitatile de invatamant din tara exista cel putin o problema legata de gasti.
Sunt copii fara minte, fara coloana vertebrala, condusi de invidie si de dorinta de a domina, copii care apeleaza la terte persoane pentru a-si indeplini aceste scopuri.
Sa stiti ca sunt peste tot victime ale bullying-ului, dar sunt atat de inspaimantate de amenintari incat, cu siguranta, nu vor vorbi.
Voi vorbi eu, desi nu stiu daca problemele mele coincid cu ale voastre, dar voi vorbi tocmai pentru ca si eu am fost o astfel de victima.
Cine a incercat in mod repetat sa ma intimideze? O fata. Da, o fata! O fata cu o influenta foarte mare asupra celorlalti. O fata care pentru unii pare “rezonabila”, iar in ochii altora este copilul ideal, cuminte si silitor. Doar cei care nu au “spate”, asa cum are ea, ii cunosc adevaratul caracter.
Ce a avut cu mine? La inceput a fost invidia. Eram noua in clasa si ma intelegeam bine cu toti colegii. Si asta era un “pacat”. Mai ales ca asa puteam deveni “periculoasa”. Daca ii furam “pozitia”?
Fata despre care vorbesc este inconjurata de “trepadusi”, care ii asculta ordinele cu o docilitate care v-ar surprinde. Fara niciun motiv concret agaseaza si agreseaza verbal pe oricine deranjeaza gasca din jurul fetei-lider. Ma uit cu mirare cum unii nici macar nu au curaj sa o priveasca in fata si11707659_10200664712016095_2067302311486579166_n nu pot sa nu ma intreb in sinea mea cum va arata societatea in viitor?!
Mi s-a spus la un moment dat, indirect, sa accept ca ea conduce clasa si sa incetez sa o mai infrunt, sau… sa ma mut intr-un alt liceu! Si ca… ea poate chema ”ajutoare” ca sa ma convinga.
Satula de intimidare si sa tin piept singura atator oameni fara caracter, am incercat sa obtin ajutor de la un adult. Am cerut un sfat cuiva strain de familia mea (ma gandeam sa nu fie subiectiv cu problema mea). Acel strain este vecinul meu, care e politist. I-am spus asa, in mare, povestea. Nu a avut o reactie prea placuta, el fiind om in varsta, trecut prin multe. M-a asigurat ca nu se va intampla nimic, ca acea terta persoana care este “ajutorul” colegei mele, nu va actiona, fiind un adult care nu s-ar pune la mintea unui copil rasfatat. Dar am inteles de la vecinul meu ca nu trebuie sa tac, ca trebuie sa vorbesc despre situatia asta cu parintii si cu politistul de proximitate.
Asadar, am hotarat, pentru mine cel putin, ca o singura persoana nu poate sa faca legea intr-o clasa, intr-o scoala. Si ca nu voi urma turma orbeste, nu ma voi “supune” unei persoane fara caracter.
Curaj si voua, dragilor! Vorbiti cu parintii si cu organele competente sa va ajute si nu va lasati dominati de oamenii fara caracter. Succes!                                                                                                                             Bianca Ladaru

One thought on “STOP BULLYING!

Leave a Reply

