Andreea Petcu a inceput gimnastica la 4 ani

Eram in clasa a II-a cand m-am mutat la o scoala din Bucuresti. Eram noua si neincrezatoare… veneam dintr-un orasel mic, Slobozia (Ialomita). Dar m-am adaptat din primul an si am reusit sa ma imprietenesc cu cativa colegi. In clasa era un grup de fete: Roberta Butuc, Ioana Cristina Calin, Andreea Petcu si Cristiana Tudose, despre care toata lumea vorbea cu respect. Erau cumintele si frumusele, iar Andreea era foarte buna la mate. Asta ma intriga si o cam luasem la ochi… Smile Nu intelegeam de ce ea era mereu in centrul atentiei, de ce doamna invatatoare Corina Zaharia o tot lauda numai pe ea. Cred ca eram oarecum invidioasa… Smile Cand am aflat de ce, credeti-ma, mi-a fost foarte rusine de mine.
Gasca de fete era… o gasca de gimnaste! O aleg pe Andreea sa v-o prezint, pentru ca pe ea “mi se pusese mie pata”.  🙂 Iarta-ma, Andreea!
andreea gimnasticaEra la gradinita cand, intr-o zi, a venit cineva de la scoala de gimnastica si a impartit pliante. Doamna educatoare i-a convins pe parinti sa o lase sa incerce. Era un copil cuminte si timid si, dupa prima ora petrecuta in sala de gimnastica, nu si-a mai dorit sa plece… covorul imens si groapa cu mingi in care se rostogoleau dupa cate o saritura au atras-o ca un magnet.
A venit acasa mandra sa-i impartaseasca bunicului cele invatate. Cu ajutorul lui si-a intins in holul casei pilote si perne si, acompaniata de aplauze si urale ce o faceau sa se simta ca la sala, dadea mici reprezentatii, spre incantarea celor din casa. A devenit incet-incet vedeta familiei si, la o serbare de la gradinita, si-a uimit colegii cu o reprezentatie la sol.
Andreea a inceput antrenamentele la Clubul Sportiv Scolar Nr. 2, cu doamna Liliana Plisca si domnul Pavel George.
Prima participare la o competitie oficiala a fost in anul 2004, pe cand avea 7 ani. Atunci a simtit pentru prima data emotiile unui concurs. “Cele mai mari emotii le-am simtit la barna… mi-au tremurat atat de tare picioarele incat nu stiu cum de nu am cazut… Am luat atunci bronz la sol si am fost foarte fericita. Era prima mea medalie!”
Despre acea perioada imi povestea amuzata cum, in cantonamente, pe fete le apuca dorul de parinti si incepeau sa planga. Ea era putin mai puternica, dar tot nu se putea ca la culcare, cu lumina stinsa si auzind suspinele colegelor, sa nu ii vina si ei sa planga.
In 2006 a inceput sa simta gustul medaliilor, in cadrul Campionatului Scolar. “Am luat aur la paralele, aur cu echipa si bronz la sol”, declara cu mandrie Andreea. “In decembrie acelasi an am participat la un concurs in Rusia, la Moscova. A contat mult pentru experienta mea…”

“Am fost in echipa cu Mihaela, Raluca Nistor, Larisa Iordache si Cristina Stefan si eram insotite de la CSS2 de catre doamna Liliana Plisca si domnul Vladimir Potop (Vova, cum ii spuneam noi)”.
In 2008 a participat la Campionatul Scolar, avand-o ca antrenoare pe doamna Beatrice Crivineanu. A inceput concursul la sarituri, unde a ratat. Au urmat paralele, unde exercitiul a fost curat si fara emotii, dupa care a urmat barna cu mici dezechilibrari si solul unde a introdus un dublu salt pe inapoi grupat; era un element pe care nu multe fete de 11 ani il executau. Din cauza ratarii de la sarituri a iesit pe locul 3 la individual compus. A luat primul loc la paralele si la barna si locul 3 la sol.
“La Nationale, in acelasi an, am cazut, din pacate, la paralele, dar am iesit totusi a 8-a la individual compus si m-am calificat pentru concursul din toamna. La acesta nu am mai ajun din cauza unei accindentari pe care am avut-o in cadrul unei competitii desfasurate la Constanta. Atunci s-a incheiat cariera mea de gimnasta de performanta. Am luptat mult cu durerea. Am reinceput antrenamentele dar… din cauza durerii executam elementele gresit si la nivel psihic s-a produs un blocaj. Din cauza aceasta, la Campionatul Scolar din 2009 nu am putut participa la barna. Am luat totusi aur la paralele si bronz la sol.
Apoi m-am mutat la Clubul Sportiv al Armatei, Steaua, unde mi s-a oferit sansa sa incerc din nou sa concurez, sa imi revin, dar in primul rand sa fiu eu bine. Ca antrenori i-am avut aici pe Angela Cacoveanu, Gheorghe Neagu, Eliza Stoica si Mariana Ristea. Am incercat cu ajutorul dumnealor si cu al unui psiholog de specialitate sa ma acomodez, sa imi revin si sa reintru in competitii… Am ramas in acel colectiv pana in momentul de fata.
Dar acum fac gimnastica doar pentru ca sa ma intretin si pentru ca fara sport nu pot trai.
Merg dupa ore pe la fetele mici de la sala si mai stau cu ele, printre ele, ca sa imi alin dorul. Sambata stau chiar si la antrenamente, ma mai misc si eu”.
Nu se poate sa nu simti tristetea din tonul ei. O stiu pentru ca am fost trei ani in clasa cu ea si mi-o amintesc vioaie si cu un mers saltat, zambitoare si cu fruntea mereu sus, exact ca in momentele cand ridica mana in semn ca poate incepe exercitiul la vreun concurs.
Imi tresalta sufletul de amintirea la care am ajuns acum cu gandul… eram la sfarsitul clasei a IV-a, la petrecerea de ramas bun, cand ea cu gasca ei si cu sora Robertei, au dat un mare show in sala de festivitati a Scolii Generale Nr. 64, unde invatam. Eram trei clase adunate acolo. Am avut un mic speach pe care l-am spus cat de bine am putut, apoi au urmat fetele clasei mele, papusile noastre fermecate care au incins atmosfera cu un sol fantastic. Bateam din palme si strigam ca pe stadion. Ele erau fericite si nu greseau nici macar un pas. A fost frumos de tot!
Anul trecut Andreea a castigat concursul de talente pentru elevii liceelor din Bucuresti “Pun pariu pe talent”, impreuna cu Irina Paun.
Ce sa va mai spun despre ea? Este in clasa a XI-a, la liceul Elena Cuza din Bucuresti si zilele acestea are olimpiada de gimnastica aerobica, faza pe municipiu, unde va merge insotita de doamna Cristina Filip.
Isi doreste sa fie cea mai buna antrenoare din generatia ei. Eu cred ca va reusi!
andreea petcuBafta, Andreea!

Bianca Ladaru

One thought on “Andreea Petcu a inceput gimnastica la 4 ani

Leave a Reply

