Despre carti si influenta lor asupra vietii…

                                   large (5)

Cartile  sunt  adevarate minuni  ale  naturii.  Sau  cel putin  asta  este   parerea  mea si pun  pariu  ca  este   a  orcarui  iubitor  de  romane. Acestea  spun   povesti  incredibile,scrise,cu  pricepere,de  catre  oameni,pentru  oameni.

Pentru   mine,cititoare  inraita,cartile  reprezina  mici  portite de  scapare  din  viata  cotidiana,ca  niste  oaze  in  desert in  care  evadez,din  cand  in  cand.

Imi  aduc  aminte  ca  am  citit in  vara  dinaintea  clasei  a  cincea  cartea  Colt  Alb,scrisa de  Jack  London. Citita  la  indemnul celei  mai  bune  prietene,acea  carte  a  fost  penrtu  mine  primul  pas  in  lunga  si  frumoasa  calatorie  a  lecturii.

Desi,din nevoia  de   a-mi  gurverna ,cu  cap,   timpul  liber, citesc.  Citesc  orice,de  la  ziare  la  reviste,carti,chiar  si  bloguri,nuvele,schite,tot  romanele  raman  “marea  mea  dragoste”.

Am  citit  peste  50  de  titluri  diferite   si pot  spune  ca  fiecare  carte  m-a  fascinat  in  felul  sau  propriu. Am  preluat  trasaturi  de  la  fiecare  personaj  in  parte  si  fac  o  confesiune spunand  ca  sunt  ceea  ce  citesc(dar  asta  este  o  alta  poveste). Interesant  este  faptul  ca am  talentul  sa  ma  atasez  de  personajele  secundare,cele  carora  li  se  intampla  chestii  rele,intotdeauna.

In  fine,cel  mai  interesant  lucru  la  carti este  Acela  ca  ai  posibilitatea   sa  traiesti   din  perspective  total  diferite,apoi  sa  te  intorci  la  propria-ti  viata cu  un  bagaj mai bogat  de  invataturi care, iti  schimba  constaant  viziunea  asupra  realitatii si  care te  intregesc  ca  si  persoana.

“Fiecare  om  are  un  asemenea  loc  vulnerabil,unde,daca  va  fi  atins   o  singura  data  de  otrava  buna  a  lecturii,va  ramane  pe  veci  bolnav  de  citit.”-Filip Florian

2 thoughts on “Despre carti si influenta lor asupra vietii…

  1. Cam asa e cu ultimul citat. Odata ce iti este cultivat apetitul pentru citit ( in cele mai multe cazuri de un anumit gen de carti ) , incepi o vanatoare a titlurilor in domeniu si nu numai. Cam asa a functionat la mine o perioada. *Devoram* tot 🙂

    Liked by 1 person

    1. Imi place mult citatul.L-am gasit pe un semn de carte de la Libris.Cred ca o sa pastrez semnul pana imbatranesc. :)) Si da,spune adevarul si in cazul meu.Din vara clasei a cincea,de cand prietena mea mi-a dat prima carte,am continuat sa citesc.

      Like

Leave a Reply

