“Frumosii ani de liceu” au facut din mine un om puternic.

A venit toamna si prima zi de liceu… nerabdare multa si nervi intinsi la maxim. O curte interioara a unui liceu de renume din oras m-a intampinat galagioasa si plina ochi de pushti. Unii erau la fel de timizi ca si mine, altii curiosi, unii bucurosi ca au scapat in sfarsit de epitetul “boboci”, iar altii, cei din ultimul an, aparent detasati, dar cu examenul maturitatii care se vedea ca le apasa pe umeri.

Colegi noi, profesori noi, materii noi, cladire noua. Totul era “primenit”, dar toate erau parca menite sa te sperie…

Imi era teama sa spun ce gandesc, ca nu cumva sa fac impresie proasta, imi era teama sa salut, ca nu cumva sa para ca invadez intimitati. Cum sa indraznesc sa ridic mana la ora (asa cum o faceam cu doar cateva luni inainte), cand profesorul ma ingheta doar cu privirea?

Am observant ca daca iesi putin in evidenta, esti repede catalogat de ceilalti, esti dat la o parte, esti considerat tocilar. Nu am vrut sa fiu “stigmatizata” si am gresit lasandu-ma influentata de invidia lor.

Au urmat apoi primele flirturi (comportament normal, zic eu, la cei 15 ani ai unui boboc) si din nou invidia celorlalti si concurenta acerba a unora in cursa pentru afirmare. Alte greseli intr-o viata dura, care simteam ca abia incepe. Discutii aprinse, frustrari, amenintari, refuzul grupurilor, izolarea – toate acestea le-am simtit pe pielea mea in primii doi ani de liceu.

Am invatat din toate cate ceva, am continuat sa ma adaptez si sa merg mai departe. Am invatat ca nu intotdeauna cea mai buna cale este sa taci atunci cand esti atacat.

Caracterul este o haina frumoasa, ale carei accesorii de pret – valorile morale, raman acolo, in suflet, in minte, chiar daca uneori esti fortat de imprejurari sa dai jos aceasata haina frumoasa. Am invatat ca societatea este “o jungla”, in care, in permanenta trebuie sa fii “pe faza” ca sa supravietuiesti. Acum stiu ca oamenii sunt falsi si nu urmaresc decat sa isi atinga scopul personal.

Am invatat toate astea si… ghici?! M-am transformat incet intr-unul ca si ei!

Da, anii de liceu sunt frumosi, pentru ca te transforma din copil in adult si pentru ca te invata sa lupti.

Acum stiu sa obtin ceea ce vreau, stiu sa comunic fara bariere, stiu sa fac diferenta dintre bine si rau. M-am schimbat! “Frumosii ani de liceu” au facut din mine un om puternic.bianca

Leave a Reply

